5 Μαρ 2011

Δύναμη Απαξίωσης Πτυχίων

*με την ευγενική χορηγία των: ΠΑΣΟΚ, Άννα Διαμαντοπούλου, ΔΝΤ, ΕΕ

Προτάσεις της ΔΑΠ-ΝΔΦΚ για τη διάλυση του Δημοσίου Παν/μιου

Ύστερα από τη συνεδρίαση των συνδικαλο-στελεχών μας και του προέδρου της Νέας “Δημοκρατίας” αποφασίσαμε πιο πρέπει να είναι το μέλλον του ελληνικού παν/μιού, σύμφωνα πάντα με τα συμφέροντα των επιχειρήσεων και αδιαφορώντας φυσικά πλήρως για τα συμφέροντα των φοιτητών και για τα αιτήματα των μαζικών φοιτητικών κινημάτων που ξεδιπλώθηκαν τα προηγούμενα έτη. Έτσι σας παραθέτουμε τις προοδευτικότατες και δημοκρατικότατες προτάσεις για την πλήρη καταστροφή της δημόσιας δωρεάν τριτοβάθμιας εκπαίδευσης:


  1. Απευθείας ιδιωτική χρηματοδότηση από επιχειρήσεις στα Πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ. Γιατί ξέρουμε πως όλες οι επιχειρήσεις είναι παραπάνω από πρόθυμες να διαθέσουν αλτρουιστικά τον οβολό τους στα ιδρύματα, δεν υπάρχει περίπτωση να ζητήσουν ως αντάλλαγμα τίποτα απ τα ΑΕΙ και τα ΤΕΙ όπως λ.χ. έρευνα για τις ανάγκες τους, απόφοιτους στα δικά τους μέτρα κ.α.


  1. Σύνδεση εξωτερικής αξιολόγησης με τη χρηματοδότηση, μέσω επίσημης κατάταξης των ελληνικών ιδρυμάτων. Πέρα από την πάγια χρηματοδότηση που θα λαμβάνουν τα ιδρύματα για τις λειτουργικές τους ανάγκες, θα πρέπει να λαμβάνουν bonus χρηματοδότησης ανάλογα με την κατάταξή τους. Παρότι ξέρουμε ότι οι περισσότεροι Φοιτητικοί Σύλλογοι (συμπεριλαμβανομένου και του φ.σ. Πολιτικου) έχουν πάρει αποφάσεις, στις Γενικές Συνελεύσεις, αντίθετες με την αξιολόγηση των ιδρυμάτων, εμέις αδιαφορούμε και εμμένουμε στο ότι τα ιδρύματα πρέπει να αξιολογούνται από εξω-πανεπιστημιακούς φορείς όπως οι διευθυντές εταιριών, οι οποίοι θα αποφασίζουν και για τα “μπόνους” της χρηματοδότησης, με αποτέλεσμα τα τμήματα που δεν τους είναι χρήσιμα (δηλαδή δεν τους τροφοδοτούν με τους εργαζόμενους που θέλουν) να υπο-χρηματοδοτούνται.


  1. Να επιτραπεί η δυνατότητα ίδρυσης μη κρατικών Πανεπιστημίων. Γιατί επιτέλους το κεφάλαιο πρέπει να έχει άμεσο κέρδος και απ την τριτοβάθμια εκπαίδευση και στην Ελλάδα, δεν μας ενδιαφέρει που αυτό σημαίνει πανεπιστήμιο για τους λίγους, δεν μας ενδιαφέρει το ότι είναι αντισυνταγματικό και το ότι το 2006-07 η ίδια πρόταση ανατράπηκε απ' τους φοιτητές και τις μαζικές τους κινητοποιήσεις.


  1. Διεξαγωγή φοιτητικών εκλογών κάθε δύο χρόνια με παρουσία δικαστικού αντιπροσώπου. Διοτί οι μπράβοι που φέρνουμε στις εκλογές δεν είναι αρκετοί για να κατοχυρώσουν ως νόμιμη τη νοθεία που προσπαθούμε κάθε χρόνο να κάνουμε. Επίσης θέλουμε κάθε δύο χρόνια εκλογές γιατί παραείναι δημοκρατικό να μπορούν να αποτυπώνονται κάθε χρόνο οι συσχετισμοί στους συλλόγους πρέπει χρόνο παρά χρόνο να φιμώνονται οι φοιτητές και ν' αφήνουν εμάς να αποφασίζουμε.


  1. Για το Άσυλο υποστηρίζουμε πως οι δημόσιες αρχές πρέπει να έχουν τη δυνατότητα να επέμβουν κάθε φορά που διαπράττονται εγκληματικές πράξεις με απλή καταγγελία. Επειδή αδιαφορούμε για το ρόλο που έχει παίξει ο θεσμός του παν/μιακού ασύλου στην ιστορία της χώρας (αντιφασιστικός αγώνας στην κατοχή, αντιδικτατορικός αγώνας, εργατικές και φοιτητικές κινητοποιήσεις της μεταπολίτευσης) και τον θεωρούμε αναχρονιστικό θεσμό παρ' ότι είναι ο μόνος θεσμός που διασφαλίζει την γέννηση ριζοσπαστικής σκέψης και δράσης εντός του παν/μιου και την μεταφορά της σε όλη την κοινωνία.


  1. Αυστηρότερη εσωτερική αξιολόγηση του διδακτικού προσωπικού και κυρώσεις που θα φτάνουν μέχρι το σημείο έκπτωσης του ακαδημαϊκού αξιώματός τους. Δεν περιγράφουμε βέβαια με ποια κριτήρια για να μπορούμε στις “αρνητικές κρίσεις” να συμπεριλάβουμε και και τις αρνητικές κρίσεις φρονημάτων.


  1. Τέλος προτείνουμε την διάλυση της συν διοίκησης, γιατί επίσης παραείναι δημοκρατικό να λύνονται συλλογικά και δημόσια από καθηγητές και φοιτητές τα ζητήματα που αφορούν την ακαδημαϊκή κοινότητα και τη διοίκηση των ιδρυμάτων. Αντ' αυτού ζητάμε μια διοίκηση κεκλεισμένων των θυρών και προτείνουμε ένα μοντέλο ακαδημαϊκής διακυβέρνησης (που θα μας διευκολύνει και στα ρουσφέτια):


      • Σύγκλητος (με αυστηρά ακαδημαϊκά καθήκοντα),

      • Πρυτανικό Συμβούλιο (εκτελεστική και διοικητική διαχείριση – σύνθεση: Πρύτανης, Αντιπρυτάνεις, Εκτελεστικός Διευθυντής, εκπρόσωπος φοιτητών). Ο Εκτελεστικός Διευθυντής θα προέρχεται από την ανοιχτή αγορά με καθήκοντα οικονομικής και διοικητικής διαχείρισης,

      • Συμβούλιο Στήριξης. Προτείνουμε τη δημιουργία Συμβουλίου Στήριξης με συμβουλευτικό και γνωμοδοτικό χαρακτήρα, που θα αποτελείται από εκπροσώπους του ιδρύματος, ανθρώπους της αγοράς και τοπικούς φορείς. Στόχος η διάδοση της καλής φήμης του ιδρύματος και η προσέλκυση επιπλέον εσόδων.

Έτσι όλοι οι φοιτητές θα εκπροσωπούνται από έναν και μοναδικό εκπρόσωπο είτε τους εκφράζει είτε όχι. Η Σύγκλητος δεν θα έχει επί της ουσίας κανένα ρόλο γιατί τα ακαδημαϊκά καθήκοντα χωρίς σύνδεση με της οικονομικές και διοικητικές αποφάσεις μπορούν να είναι μόνο προτάσεις και όχι αποφάσεις που θα υλοποιούνται. Ο εξω-πανεπιστημικός εκτελεστικός διευθυντής (γνωστός και ως manager) θα είναι εν τέλει ο υπεύθυνος για τη διοίκηση του παν/μιου και την κατανομή των πόρων.



Οι συνάδερφοι απ' τη ΔΑΠ ξεχνούν ότι δημόσιος και δωρεάν χαρακτήρας της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης καθώς και οι δημοκρατικές διαδικασίες και δομές, διάρθρωσης και λειτουργίας των φοιτητικών συλλόγων αποτελούν κεκτημένα του φοιτητικού κινήματος που έχουν κερδηθεί με αγώνες.

Χάρη στις φοιτητικές κινητοποιήσεις των τελευταίων δεκαετιών, οι οποίες ξεκίνησαν, μαζικοποιήθηκαν, πολιτικοποιήθηκαν και εν τέλει κέρδισαν λόγο της ύπαρξης συγκροτημένων φοιτητικών συλλόγων, μπορούμε σήμερα και μιλάμε για δημόσια δωρεάν παιδεία όταν στην Μ. Βρετανία λ.χ. φέτος τριπλασιάζονται τα ήδη εξωφρενικά δίδακτρα των παν/μίων και δημιουργούνται ελιτίστικα πανεπιστήμια και τεράστιοι φραγμοί για την πλειοψηφία των μαθητών που θέλουν να σπουδάσουν. Το αγγλοσαξονικό μοντέλο ενός πανεπιστημίου υποταγμένου στις ανάγκες της αγοράς που σχεδιάζουν, ανοίγει τον δρόμο: α) για την εισαγωγή διδάκτρων, β) για την απαξίωση των πτυχίων μας, γ) για την περικοπή φοιτητικών παροχών (συγγράμματα, σίτιση, στέγαση), δ) για την υποβάθμιση της παν/μιακής έρευνας και ε) για αυταρχική διοίκηση των ιδρυμάτων.

Το Υπουργείο Παιδείας, οι υποστηρικτές του μέσα στις σχολές ΔΑΠ και ΠΑΣΠ και όλοι όσοι ορέγονται τη διάλυση της δημόσιας δωρεάν Παιδείας θα μας βρούνε απέναντί τους! Θα αγωνιστούμε για εκπαίδευση και εργασιακό μέλλον στα μέτρα μας! Με Γενικες Συνελεύσεις, καταλήψεις διαρκείας και μαζικές πορείες θα τους ανατρέψουμε!